På kursusforløbet ‘Salg og rådgivning for turist- og rejsebranchen’ har du fokus på at yde en god service overfor dine gæster, mens du skaber mersalg for din forretning. Du bliver præsenteret for en række salgsteknikker, som kan lede til mersalg og skabe ekstra omsætning, men du har også gæsten og dennes behov i fokus. På den måde sikrer du, at dine gæster får en god oplevelse og får lyst til at besøge eller komme hos dig igen.
Kursusforløbet indeholder også en dag med konflikthåndtering, hvor du lærer at håndtere udfordrende eller problematiske situationer. Du får kendskab til kropssproget og dets betydning for kommunikationen, og du lærer at genkende forskellige typer gæster, samt hvordan, de forskellige skal tackles i forhold til god kundeservice.
Et at de prioriterede emner på forløbet handler om kundeservice og assertiv kommunikation, hvor du lærer at udtrykke dig klart og tydeligt og skaber respekt om dig selv, uden at du krænker andre. Med assertiv kommunikation får du kendskab til en række værktøjer, der hjælper dig med at kommunikere dine holdninger og meninger tydeligt og med respekt for dig selv og andre. Kort sagt lærer du at stå ved dig selv og få tingene sagt på en god og saglig måde.