Kurset sætter fokus på begrebet bæredygtighed og cirkulær økonomi. Du får en grundig introduktion til begge begreber, og lærer, hvordan du bruger dem i din eksterne kommunikation.
Du arbejder også med begreber som storytelling og shitstorms. Her dykker du ned i, hvordan man som virksomhed kan drage stor nytte af en god storytelling, og hvordan man kan bruge storytelling som et kommunikativt greb til at fortælle om virksomhedens initiativer til at blive grønnere og have bæredygtighed med i den overordnede strategi. Samtidig introduceres du også til, hvordan en god storytelling kan ende i en shitstorm, hvis man ikke har sine data og dokumentation på plads.
På kurset bliver du klogere på begrebet greenwashing, som er en praksis, hvor virksomheder eller organisationer giver et vildledende eller overdrevet indtryk af deres bæredygtighedsindsats med det formål at fremstå som mere miljøvenlige eller ansvarlige, end de faktisk er. Du lærer at afkode vage og urealistiske påstande fordi du har en god, grundlæggende forståelse for cirkulær økonomi og bæredygtighed. Vi kigger på lovgivningen og diskuterer, hvorfor greenwashing er skadeligt for hele bæredygtighedsindsatsen og hvordan man kan afkode påstande.