Valg af markedsføringskanal
Vil du gerne have en grundlæggende forståelse af markedsføring på digitale kanaler som Facebook, Instagram og din hjemmeside? På kurset i 'Valg af markedsføringskanal' bliver du klogere på målgrupper - hvordan du fanger deres opmærksomhed og via hvilke kanaler.
Startdato - Åbent værksted
5. aug. 2024
12. aug. 2024
6. jan. 2025
13. jan. 2025
3. feb. 2025
4. sep. 2025
Sted
Rugårdsvej 286
5210 Odense NV
Priser
AMU-pris: 416 kr.
Pris: 1.329,90 kr.
Start når du vil
I Åbent Værksted
Som onlinekursus
For dig som
- vil lære om markedsføring helt fra bunden.
- arbejder sporadisk med sociale medier, men mangler viden om digital markedsføring og sociale medier.
Du bliver bedre til
- at arbejde med målgrupper og holde fokus på, hvem du kommunikerer til og hvad du kommunikere.
- at lave relevante kampagner eller skrive relevante et opslag på Facebook og Instagram – fordi du hele tiden har din målgruppe i fokus.
- at udvælge hvilke markedsføringskanaler, du kan bruge til at markedsføre dit produkt, fordi du ved alt om, hvor den målgruppe du er på jagt efter skal findes.
Indhold
‘Valg af markedsføringskanal’ er vores grundlæggende kursus om markedsføring, målgrupper og kanaler. Her lærer du alt det basale om at markedsføre et produkt: hvem du skal markedsføre til(målgruppen), hvor du skal markedsføre henne(offline eller online kanaler) og hvad giver mest mening at markedsføre til din målgruppe og din valgte kanal(radio, tv, billeder, video osv). Så hvis du mangler grundlæggende viden om markedsføring, er dette her kurset du skal starte med.
På kurset i ‘Valg af markedsføringskanal’ lærer du at anvende segmentering som et værktøj til valg af målgruppe, og du får viden om forskellige online og offline markedsføringskanaler. Du har fokus på, hvordan man vurderer og udvælger den mest relevante markedsføringskanal i forhold til en udvalgt målgruppe. Du lærer, hvilke kanaler, der egne sig bedst til din valgte målgruppe.
Undervisningsdage
Kursusperiode 5. aug. 2024 - 19. dec. 2024
På Online kan du droppe ind og deltage mandag-torsdag 8-15.30 i perioden.
Kursusperiode 12. aug. 2024 - 19. dec. 2024
På Åbent værksted kan du droppe ind og deltage mandag-torsdag 8-15.30 i perioden.
Kursusperiode 6. jan. 2025 - 26. jun. 2025
På Online kan du droppe ind og deltage mandag-torsdag 8-15.30 i perioden.
Kursusperiode 13. jan. 2025 - 26. jun. 2025
På Åbent værksted kan du droppe ind og deltage mandag-torsdag 8-15.30 i perioden.
Kursusstart: 3. feb. 2025
2 dage
Dato
Tidspunkt
Undervisningsform
3. feb. 2025
08:00-15:25
Åbent værksted
4. feb. 2025
08:00-15:25
Åbent værksted
Kursusstart: 4. sep. 2025
2 dage
Dato
Tidspunkt
Undervisningsform
4. sep. 2025
08:00-15:25
Klasseundervisning
5. sep. 2025
08:00-15:25
Klasseundervisning
Lyst til at lære mere
Jeg har fået rigtig meget ud af kurset. Det har givet mig et indblik i, hvordan man skal markedsføre sig på de sociale medier og reglerne heromkring. Det har også givet mig lyst til at lære meget mere, og til at arbejde med det i fremtiden.
Rikke Johansen, ledig