På kurset ‘Virksomhedens digitale profilering’ arbejder du med opdatering og vedligeholdelse af hjemmesider i CMS’et WordPress, samt planlægning og eksekvering af opslag på sociale medier som Facebook og Instagram. Du arbejder med sociale medier og hjemmesiden operationelt med at opdatere, vedligeholde og udvide.
Du lærer at arbejde strategisk med hjemmesiden, sociale medier og andre digitale platforme.
På kurset arbejder du også med målgrupper for at sikre, at din virksomheds digitale platforme imødekommer og opfylder behovene hos kunder, samarbejdspartnere som f.eks. offentlige instanser (smiley-ordning, godkendelser, lovmæssige krav, returret), revisorer (CSR-rapport osv.) e-mærket (valgfrit), samt når eksterne leverandører (f.eks. web/designbureauer, kommunikationsbureau).
Desuden diskuterer vi overvejelser om, hvorvidt der på hjemmesiden skal være f.eks. kataloger, guider, kalender, medlemsside osv., eller om f.eks. mail-udsendelser skal integreres på hjemmesiden – eller der skal bruges en ekstern mail-platform.