På ‘Digital handel’ lærer du om det arbejde, der ligger i at designe den digitale kunderejse. Den rejse dine kunder tager når de møder dig første gang, sikkert på Google eller sociale medier, når de lander på din hjemmeside, når de køber et produkt af dig og når de oplever din kundeservice. På forløbet arbejder du med begreber som målgruppeanalyse, viral markedsføring, content marketing, Facebook annoncering, datahåndtering, markedsføringsloven, SEO – bliv fundet på Google, chatbots og meget, meget mere.
Du starter med en grundig introduktion til markedsføring og sociale medier. Herefter følger viden om at håndtere data til og fra sitet og at redigere eksisterende indhold med tekst, billede og video. I den forbindelse får du gode værktøjer til at skrive tekster og redigere billeder til din hjemmeside, men også til brug på dine sociale platforme. Du introduceres til sidste del af kunderejsen, hvor kunden køber dit produkt eller din service. Og vi dykker ned i hvilke gratis værktøjer der findes, som kan hjælpe dig med at yde god kundeservice og skabe kundeloyalitet, så du sikrer, at dine kunder får en god oplevelse og får lyst til at handle hos dig igen.