Enkeltfag på TietgenSkolen

Tag matematik eller virksomhedsøkonomi

Du kan deltage på enkeltfag, hvis du mangler fag eller niveau på din adgangsgivende eksamen for at komme ind på en videregående uddannelse, eller hvis du har brug for faget i dit arbejde eller anden relation.

fvu-obu-removebg
Beregning ikon
Matematik C, B og A
Fuldtidsstudie i 2 måneder
open-book-white-ikon
Virksomhedsøkonomi
C og B niveau
Klode-hvid_ikon_100x100
Tag kurserne online
Vælg Mat B eller VØ C eller B
Bliv klogere på enkeltfag
Hvad er enkeltfag?arrow

Enkeltfag er et forløb, hvor du forbedrer dit niveau indenfor et bestemt fag. På TietgenSkolen kan du tage enkeltfag i :

• Virksomhedsøkonomi B og C
  • Matematik A, B og C
Hvad kan jeg bruge enkeltfag til?arrow

Enkeltfagskurserne kan bruges som led i en supplering til en videregående uddannelse, eller fordi du gerne vil have papir på dit niveau. Nogle enkeltfag udbydes både om dagen og om aftenen, så du har mulighed for at tage dem, mens du arbejder.

Bemærk, at hvis du tager et enkeltfag som en del af din forberedelse til en videregående uddannelse, kan du måske tage faget på Gymnasial Supplering og undgå brugerbetalingen.

Hvad koster det at tage enkeltfag?arrow

Reglerne for deltagerbetaling er fastsat af undervisningsministeriet.

Matematik
A, B og C koster 550 kr.

Virksomhedsøkonomi
B koster 1.400 kr.
C koster 2.000 kr.

Hvis du på forhånd har en videregående uddannelse eller er pensionist, gælder der særlige takster. Kontakt vores kursussekretær for yderligere information.

Hvor lang tid tager det at tage et enkeltfag?arrow

Længden af dit enkeltfagskursus afhænger af niveauet, men varigheden ligger mellem 60 og 210 lektioner.

Du kan se længden af de forskellige kurser på oversigten her.

Kan jeg modtage SU, mens jeg er i gang med enkeltfag?arrow

Nej, du kan ikke modtage SU, ungdomskort eller kilometergodtgørelse, når du tager enkeltfag.

Skal jeg selv indkøbe undervisningsmaterialer?arrow

Nej. TietgenSkolen stiller bøger og andet undervisningsmateriale til rådighed under uddannelsesforløbet. Du skal dog medbringe relevant teknisk udstyr som f.eks. computer. Når du er tilmeldt et fag, vil du modtage en meddelelse i din digitale postkasse med information om de specifikke krav til det valgte fag.

Couple dating in coffee shop

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Bliv opdateret på de nyeste kurser. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil du modtage regelmæssige opdateringer om efteruddannelse og kurser direkte i din indbakke. Du behøver ikke at bekymre dig om at tjekke forskellige hjemmesider eller sociale medieprofiler for at holde dig opdateret. Det klarer vi for dig!